Kubus Tip: Gebruik de juiste “tools”

Je hebt vast wel eens gehoord van YouTube, er naar gekeken of er zelfs iets op geplaatst en dat laatste daar gaat het om. Wanneer je kleine korte filmpjes maakt van of over je bedrijf en deze op een eigen YouTube pagina van je bedrijf zet, dan werk je autoriteit in de hand. Autoriteit op het net helpt je bij je vindbaarheid en dat is altijd goed. YouTube werkt in zekere zin hetzelfde als Google en door je filmpjes te voorzien van de juiste titels, tags en omschrijvingen wordt je beter gevonden in Google wanneer iemand relevante zoektermen of zoekwoorden invult. Je moet dus goed nadenken wie je doelgroep is en hoe deze zich op het net gedraagt. Wanneer je dat goed in kunt schatten is het mogelijk om de zoekwoorden zo relevant mogelijk in te stellen bij je filmpjes.
Zoals gezegd werkt dit tweeledig. Enerzijds laat je aan je klanten zien hoe het er achter de schermen bij je uitziet of juist hoe een bepaald product gemaakt wordt en anderzijds maak je goede content die je vindbaarheid op het net vergroot. Ons advies: Altijd doen:)
En iedereen kan dit doen, want je hebt echt geen fancy opname apparatuur nodig. Nee, met een smartphone kun je al prima filmpjes maken die je rechtstreek je Youtube kanaal in kunt schieten. Wil je graag je filmpjes bewerken dan bestaan er diverse mogelijkheden van gratis apps tot betaalde professionele film bewerkingssoftware. Voor de iPhone kunt je gebruik maken van iMovie. Kom je er niet uit? denk dan eens aan het uitbesteden van je filmpjes of het volgen van een cursus. Binnen Kubus kun je een dergelijke cursus volgen of je laten ontzorgen in je media. Zoals gezegd, bij Kubus denken we breder dan administratie alleen.

Meer weten? Bel dan snel met je Kubus Adviseur.

Eerdere berichten

Artikelen gerelateerd aan…