Wat wij bieden is KIM

De coöperatieve gedachte houdt in één team, één taak met als doel samen verder te komen. KIM staat daarbij voor Kennisdeling, Inkoop en Marketing. KIM doet alles om jouw eigen Kubus kantoor aan Nederland voor te stellen vanuit de centrale coöperatieve gedachte!

wat bieden wij

Diverse specialisaties

Bij Kubus zijn diverse specialisten aangesloten die alle Kubus leden bijstaan met hun specialistische kennis. Met deze kennis kun jij je klant op alle vlakken helpen. Van juridische vraagstukken, accountantsverklaringen tot marketing en van agrarische kennis, assurantiën tot erfrecht.

Kubus regelt ook de loonstroken voor het personeel van ondernemers binnen het MKB. Je kunt zonder zorgen klanten aannemen waarvoor de verloning geregeld moet worden. Kubus Lonen regelt centraal alle loonstroken op een snelle, correcte en voordelige manier.

Elke nieuwe vestiging krijgt vanaf de start de begeleiding die nodig is. Wij coachen je tijdens de eerste jaren naar een goedlopend kantoor. Daarnaast zijn er verschillende vakcursussen waarmee jij je kennis op peil houdt of juist weet te vergroten.

Kubus regelt zaken die een individueel kantoor voordeel opleveren. Denk bijvoorbeeld aan vervang tijdens vakantie of ziekte zodat je klanten altijd goed geholpen worden.

Over Kubus

Veel bedrijfskundige problemen in de boekhouding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden maar vereisen verschillende expertises om op te lossen. Vanuit die gedachte kreeg visionair Wim van de Ven in 2003 het tegendraadse idee om een ’one-stop-shopping kanaal’ van administratiekantoren en complementaire bedrijfsadviseurs op te zetten.

Onze missie & visie

Het werd Wim’s gedurfde missie om een MKB ondernemer, naast de administratie, volledig te kunnen ontzorgen met elk denkbaar bedrijfskundig probleem door de inzet van specialisten met een coöperatieve gedachte.

De geboden dienstverlening aan de eindklant zou daarbij eenduidig, compleet én betaalbaar moeten zijn. De droom was een exclusieve franchise bestaande uit administratiekantoren en complementaire specialisten.

De aangesloten franchisenemers zouden daarbij zowel van elkaars clientèle kunnen profiteren als van interne kennisdeling, collectieve inkoopvoordelen en centrale marketing binnen de coöperatie.

Zo gezegd, zo gedaan en anno 2021 beslaat onze krachtige Kubus franchise zo’n 60 kantoren, 175 adviseurs en 10.000 gezamenlijke klanten door heel Nederland. En daar zijn we maar wat trots op!

“Alleen ga je snel maar samen kom je verder”

Franchisenemer worden in 6 stappen

1

Persoonlijke kennismaking

Nadat we jou hebben gevonden, of jij ons natuurlijk, willen we graag kennis met je maken. Daarvoor komen we bij je langs of plannen desgewenst een videogesprek met je in.

Het betreft een vrijblijvend, informeel gesprek waarin we op een ongedwongen wijze meer over elkaar te weten komen.

Wie wij zoeken?

Dat lees je hier.

2

Het tweede gesprek

Wanneer er van beide kanten een positieve indruk is ontstaan in het eerste gesprek plannen we graag een vervolggesprek met je waarbij we vergezeld worden door een bestuurslid.

In dit gesprek worden alle details met je doorgenomen waaronder de investeringen en word je gescreend op de toelatingseisen waarbij we onze bevindingen direct met je delen.

Bedenktijd

Aan het eind van het gesprek spreken we een bedenktijd af tot stap 3, een periode die je mag benutten om zoveel mogelijk vragen te stellen per
mail of per telefoon.

3

De voorovereenkomst

Na een overeen te komen bedenktijd van maximaal 4 weken nemen we opnieuw contact met je op. Bij een voorlopige toezegging van jouw kant sturen we je een voorovereenkomst op die je getekend aan ons retour mag zenden. De voorovereenkomst vertegenwoordigd je voorlopige intentie om toe te treden bij Kubus en kost € 630,-.

Het bedrag in kwestie is een vergoeding voor de effort die we tot dat moment in je hebben geïnvesteerd maar die verrekend wordt met je eerste kwaliteitstoets na je daadwerkelijke toetreden. Meer informatie over de investering vind je hier.

Vast contactpersoon

Na ondertekening van dit documenten spreken we de details af behorende bij stap 4 en wijzen we je een vaste contactpersoon toe.

4

Bezoek aan een Kubus kantoor

We vinden het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij Kubus. Daarom hechten we veel waarde aan een kennismaking met één van onze vestigingen in jouw regio. Gedurende een nader af te stemmen dagdeel krijg je de kans om een kijkje te nemen in de keuken bij een Kubus administratiekantoor.

Creëer een realistisch beeld

Je kunt gerust al je vragen richten aan onze collega zodat je voor jezelf een betrouwbaar en realistisch beeld krijgt van Kubus en het bijbehorende verwachtingspatroon.

5

Franchiseovereenkomst

Maximaal een week na het bezoek aan het Kubus kantoor in je regio neemt onze vaste contactpersoon opnieuw contact met je op. In die periode hebben zowel jij als wij goed na kunnen denken over onze toekomst met elkaar. Wanneer we het volste vertrouwen in elkaar hebben bekrachtigen we dat met de gezamenlijke ondertekening van de Kubus franchiseovereenkomst.

6

Start van jouw Kubus kantoor

Na ondertekening van onze franchiseovereenkomst gaat onze backoffice voor je aan de slag om alles voor je klaar te zetten wat jij nodig hebt om je eigen Kubus kantoor op te starten. Je houdt daarbij intensief contact met je eigen contactpersoon.

Specialisaties binnen Kubus

Assurantiën
Risicoanalyse laten uitvoeren? Dat doen we graag!
Fiscaal
Maximaal belastingvoordeel? Wij regelen het!
Agrarisch
Vragen over de agrarische sector? Geen probleem!
Accountancy
Jaarrekening laten opstellen? Ook dat doen wij!

Juridisch
Ondernemingsrechtelijke vraag? Kom maar op!
Lonen
Salarisadministratie uitbesteden? Dat kan!
Marketing
Hulp nodig met de marketing? Wij staan klaar!
Bedrijfsovername
Bedrijfswaardering uit laten voeren? Doen we!