Aanvangsinvestering

Benaming Omschrijving Startend kantoor Bestaand kantoor
Voorovereenkomst Bij ondertekening voorovereenkomst die bij de intentie tot lid worden wordt opgesteld. Wordt verrekend bij de eerste kwaliteitstoets € 630,00 € 630,00
Kwaliteitstoets De kwaliteitstoets is onderdeel van onze interne kwaliteitssysteem. Gemiddeld eens in de 5 jaar wordt je getoetst door 1 van onze toetsers waarbij wordt gekeken of je aan de kwaliteitseisen voldoet. De eerste keer gebeurd dit na circa 1,5 jaar. De eerste keer worden de kosten verrekend met de kosten van de voorovereenkomst. € 630,00 € 630,00
Ledengeld Kubus Coöperatie Dit is inleggeld waarmee we een buffer op de bankrekening hebben om verschillen tussen inkomende en uitgaande geldstromen op te vangen en ook soms eens een uitgave te kunnen doen waar pas later opbrengsten uit komen. € 1.000,00 € 1.000,00
Ledengeld Kubus Lonen Dit is inleggeld waarmee we een buffer op de bankrekening hebben om verschillen tussen inkomende en uitgaande geldstromen op te vangen en ook soms eens een uitgave te kunnen doen waar pas later opbrengsten uit komen. € 300,00 € 300,00
Intredevergoeding Eenmalige vergoeding voor de opname in het Kubus netwerk. Hiermee werpen we tevens een kleine drempel op om vooral serieuze ondernemers toe te laten treden. € 5.000,00 € 5.000,00
Starterset Webpagina = de vestigingspagina onder de kubus.nl. Update op sociale media (LinkedIn en Facebook). Promotiemateriaal: pennen (50), buitenbord (1), brochures algemeen (25), brochures specialisten (5), displays (2), Kubus Why Poster, kopjes en schotels (6), muismat met logo, dopper met logo, rollup-banner standaard, autostickers set (2), mastvlag met logo, foto betreffende lid voor op de vestigingspagina op de website, inclusief transport. € 500,00 € 500,00
Drukwerk: Briefpapier (1000 st), volgvellen (500 st.), visitekaartjes (250st), Enveloppen A5 (500st)+ A4(100st), rpportomslagen (100 st.), Schrijfblok A6 (50). Zelf regelen via WIHABO Zelf regelen via WIHABO
Eenmalige educatie Verplichte trainingen / cursussen: € 3.251,25 € 3.251,25
Bestaat uit diverse fiscale basistrainingen voor startende ondernemers, daarnaast inleiding in de Kubus werkwijze, het interne kwaliteitssysteem, marketing- en acquisitie- en social media trainingen, introductie Kubus lonen, praktijkstage, training maken ondernemingsplan en trainingen adviseur coach. Voor reeds bestaande kantoren geldt mogelijk een vrijstelling voor de fiscale basistrainingen.
Lifecycle begeleiding Dit betreft trainingen ter ontwikkeling als kantooreigenaar binnen: individuele praktijk en marketing ondersteuning, daarnaast permanente individuele begeleiding (1e jaar elke 2 maanden, 2e jaar elke 3 en daarna elk halfjaar). € 1.500,00 € 850,00

Periodieke investering

Benaming Omschrijving Startend kantoor Bestaand kantoor
Permanente Educatie (PE) Jaarlijks verplichting om tenminste 20 PE punten te halen. Kubus organiseert trainingen zowel door eigen trainers als verzorgt door externe specialisten waarmee je in staat bent om de ontwikkelingen in het vakgebied in de breedste zin van het woord bij te houden. We stellen het volgen van trainingen verplicht omdat we de kwaliteit binnen onze organisatie als belangrijk speerpunt hebben. € 315,- Per dagdeel / training € 315,- Per dagdeel / training
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering Collectieve verzekering binnen Kubus. BTW vrij. € 250,00 Per jaar € 250,00 Per jaar
Marketingbijdrage Separate bijdrage in de jaarlijkse marketing kosten. Deze worden gespecificeerd in de jaarlijkse begroting. € 400,00 Per jaar € 400,00 Per jaar
Infrastructuur Kubus Windows/RDP en MS Office (Officebox) c.a. € 100,00 P.p.p.m. c.a. € 100,00 P.p.p.m.
Vaste contributie De contributie bestaat uit 2 delen: een jaarlijks "vast" bedrag afhankelijk van de omzetcategorie waarin een lid valt en een jaarlijks met de omzet variabel deel. Afgetopt op een omzet per vestiging van € 330.000,- Tussen de € 996,- en € 2.743,- p.j. Tussen de € 996,- en € 2.743,- p.j.
Variabele contributie De contributie bestaat uit 2 delen: een jaarlijks "vast" bedrag afhankelijk van de omzetcategorie waarin een lid valt en een jaarlijks met de omzet variabel deel. Afgetopt op een omzet per vestiging van € 330.000,- Tussen de 6,075% en 2,725% van de omzet Tussen de 6,075% en 2,725% van de omzet

Franchisenemer worden in 6 stappen

1

Persoonlijke kennismaking

Nadat we jou hebben gevonden, of jij ons natuurlijk, willen we graag kennis met je maken. Daarvoor komen we bij je langs of plannen desgewenst een videogesprek met je in.

Het betreft een vrijblijvend, informeel gesprek waarin we op een ongedwongen wijze meer over elkaar te weten komen.

Wie wij zoeken?

Dat lees je hier.

2

Het tweede gesprek

Wanneer er van beide kanten een positieve indruk is ontstaan in het eerste gesprek plannen we graag een vervolggesprek met je waarbij we vergezeld worden door een bestuurslid.

In dit gesprek worden alle details met je doorgenomen waaronder de investeringen en word je gescreend op de toelatingseisen waarbij we onze bevindingen direct met je delen.

Bedenktijd

Aan het eind van het gesprek spreken we een bedenktijd af tot stap 3, een periode die je mag benutten om zoveel mogelijk vragen te stellen per
mail of per telefoon.

3

De voorovereenkomst

Na een overeen te komen bedenktijd van maximaal 4 weken nemen we opnieuw contact met je op. Bij een voorlopige toezegging van jouw kant sturen we je een voorovereenkomst op die je getekend aan ons retour mag zenden. De voorovereenkomst vertegenwoordigd je voorlopige intentie om toe te treden bij Kubus en kost € 630,-.

Het bedrag in kwestie is een vergoeding voor de effort die we tot dat moment in je hebben geïnvesteerd maar die verrekend wordt met je eerste kwaliteitstoets na je daadwerkelijke toetreden. Meer informatie over de investering vind je hier.

Vast contactpersoon

Na ondertekening van dit documenten spreken we de details af behorende bij stap 4 en wijzen we je een vaste contactpersoon toe.

4

Bezoek aan een Kubus kantoor

We vinden het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij Kubus. Daarom hechten we veel waarde aan een kennismaking met één van onze vestigingen in jouw regio. Gedurende een nader af te stemmen dagdeel krijg je de kans om een kijkje te nemen in de keuken bij een Kubus administratiekantoor.

Creëer een realistisch beeld

Je kunt gerust al je vragen richten aan onze collega zodat je voor jezelf een betrouwbaar en realistisch beeld krijgt van Kubus en het bijbehorende verwachtingspatroon.

5

Franchiseovereenkomst

Maximaal een week na het bezoek aan het Kubus kantoor in je regio neemt onze vaste contactpersoon opnieuw contact met je op. In die periode hebben zowel jij als wij goed na kunnen denken over onze toekomst met elkaar. Wanneer we het volste vertrouwen in elkaar hebben bekrachtigen we dat met de gezamenlijke ondertekening van de Kubus franchiseovereenkomst.

6

Start van jouw Kubus kantoor

Na ondertekening van onze franchiseovereenkomst gaat onze backoffice voor je aan de slag om alles voor je klaar te zetten wat jij nodig hebt om je eigen Kubus kantoor op te starten. Je houdt daarbij intensief contact met je eigen contactpersoon.

Specialisaties binnen Kubus

Assurantiën
Risicoanalyse laten uitvoeren? Dat doen we graag!
Fiscaal
Maximaal belastingvoordeel? Wij regelen het!
Agrarisch
Vragen over de agrarische sector? Geen probleem!
Accountancy
Jaarrekening laten opstellen? Ook dat doen wij!

Juridisch
Ondernemingsrechtelijke vraag? Kom maar op!
Lonen
Salarisadministratie uitbesteden? Dat kan!
Marketing
Hulp nodig met de marketing? Wij staan klaar!
Bedrijfsovername
Bedrijfswaardering uit laten voeren? Doen we!